Alebo ako reklamné predmety zdarma môžu podporiť váš biznis.
Moje oči pasú po pastelových tónoch. A keď ma na nete zaujali krásne naaranžované pastelové fotky, išla som za zdrojom. Ukázalo sa, že je to niečo ako foto banka jednej svadobnej fotografky. Do pár sekúnd sa ma pýtali, či chcem 20 obrázkov zdarma na využitie pre môj biznis, napríklad na marketing, na instagram posty, alebo blog. Samozrejme, že chcem.
Fotky boli úžasné a začala som stránku sledovať. Najbližší mesiac ma v maili dokonca čakalo prekvapenie. Ďalšie dva obrázky úplne zadarmo. A takto mi chodili nové obrázky každý mesiac. Do pár mesiacov som si zaplatila mesačný paušál, aby som mohla sťahovať každý mesiac kopu nových obrázkov, ktoré môžem doživotne užívať pre svoj projekt puosobive. Plus stále mi chodia tie dva zadarmo.
Potom som si uvedomila, ako som sa postupne namotala. Začalo sa to 20 obrázkami ZDARMA.
Bola som zvedavá, ako to funguje. Čo je za tým. A o to sa chcem s vami podeliť.
Či už ste eseróčka, živnostník, alebo neziskovka – reklamné predmety zadarmo môžu byť prospešné pre váš biznis. Ak chcete zvýšiť predaj, osloviť nových zákazníkov, alebo budovať pozitívne povedomie o značke, psychológia slova zdarma je super stratégia, s ktorou môžete začať. Môže ísť o foto súbor, ako v mojom prípade, ale môžete ponúkať aj grátis e-book, alebo fyzický marketingový predmet, ako hrnček, kde je vaše logo.
Pozrime sa, ako to funguje, na konkrétnom príklade, v ktorom salón krásy zadarmo rozdáva promo rúže.
Na začiatku zákazníčka nemá žiadne očakávanie, pretože rúž len tak dostane. A páči sa jej myšlienka, že ho dostane zadarmo. Tak ho predsa vyskúša. Keď príde ten aha moment a uvedomí si, že rúž je užitočný, pretože už vôbec nemá suché pery, bude mať dobrý pocit zo salónu, ktorý jej rúž venoval.
Na základe tohto pozitívneho zážitku je veľká šanca, že salón odporučí kamoškám, pretože sama bola spokojná. A tiež je väčšia šanca, že si kúpi ďalší rúž, alebo iný produkt, ktorý bude salón ponúkať.
Ale POZOR: Na to, aby toto celé fungovalo, musí byť rúž naozaj KVALITNÝ. Keby rúž pery ešte viac vysušil, malo by to opačný efekt a zákazníčka by odchádzala so zlým pocitom, ktorý by sa preniesol na celý brand a salón.
Veľa ľudí je voči produktom zdarma skeptických, pretože zadarmo nečakajú žiadnu kvalitu. A práve tu ich prekvapíte kvalitným produktom, čo ešte znásobí pozitívny zážitok.
Váhanie je aj na druhej strane, na strane firiem. Niektoré firmy váhajú, či má zmysel niečo rozdávať zadarmo, pretože firma to zadarmo nedostane. Ako vidíte, efekt to má. Ale treba vedieť ponúknuť správne reklamné predmety. Nejdete predsa vraziť peniaze do niečoho, čo ľudia vyhodia.
Takže, majte na pamäti, že za dobrými výsledkami je vždy kvalitný produkt a kvalitný neznamená za každú cenu mega drahý.
Viac inšpirácie a konkrétne promo produkty pre zákazníkov si môžete prezrieť na našej stránke v sekcii príehy klientov TU .
Zdroje:
Comments